Fes-ho tu
Life hacks, classes magistrals, consells útils, receptes.
casa » Útil i interessant » Trucs i consells útils » Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment
Amb el pas del temps, la talladora comença a tallar pitjor a causa de l'apagat dels ganivets. Deixen buits i, de vegades, treuen els pèls per les arrels, cosa que fa que sigui impossible utilitzar la màquina. Aquest problema es pot resoldre mitjançant l'afilat. La restauració de l'avantguarda dels ganivets de màquina té les seves pròpies especificitats que cal conèixer perquè tot surti perfectament.
Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

Materials:


  • mirall o vidre;
  • paper de vidre P800 i P3000;
  • recipient amb aigua;
  • draps secs.

Procés d'afilat de ganivets


Per esmolar, heu de treure els dos ganivets de la màquina. Normalment es mantenen al seu lloc amb només dos cargols. A l'hora de desmuntar, és important actuar amb compte, ja que moltes màquines tenen un moll entre els ganivets, que no sempre està assegurat, per la qual cosa es pot caure.
Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

Els ganivets s'afilen només per un costat pla. Cal eliminar els sots, esgarrapades i possiblement restes de corrosió que hi hagin aparegut. Per fer-ho, es mulla el ganivet amb aigua i s'aplica el costat pla a un paper de vidre P800 col·locat sobre un vidre o un mirall. Aquest revestiment ofereix una superfície perfectament plana.Aleshores, heu de prémer els dits al centre del ganivet i moure'l al llarg del paper de vidre amb un moviment d'anada i tornada, intentant no desplaçar la pressió cap al costat. Si canvieu el punt de pressió, les vores es desgasten, però heu de treure tot el pla de manera uniforme.
Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

Periòdicament, el ganivet s'ha de rentar amb aigua per eliminar petits grans de metall i abrasius del paper. Això us permetrà avaluar l'avió. Al paper P800, cal eliminar completament les rascades.
Després d'esmolar amb un abrasiu gruixut, la superfície del ganivet es torna mate. A continuació, cal esbandir-lo sota aigua corrent per eliminar completament els grans de sorra adherits més petits.
Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

A continuació, es torna a mullar el ganivet en un recipient amb aigua fresca i neta i es polit amb paper de vidre P3000 col·locat sobre un mirall o un vidre. Aquest abrasiu aportarà una brillantor absoluta a la superfície del ganivet. Es convertirà com un mirall.
Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

Després d'esmolar-los amb un mirall, els ganivets s'han de tractar amb oli. S'aplica gota a gota sobre les superfícies de fregament. A continuació, els ganivets es tornen a instal·lar a la màquina. És important fer-ho de la mateixa manera que abans. El que importa és la protuberància del ganivet inferior més enllà de la vora del superior. El cas és que els cargols de subjecció tenen joc, la qual cosa permet moure els ganivets entre si uns quants mil·límetres de costat. Abans de desmuntar la màquina esmoladora, és important mirar com quedaven, o millor encara, fer una foto i, a continuació, tornar-les a instal·lar de la mateixa manera.
Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

Com esmolar les fulles de talles de cabell molt fàcilment

Mira el vídeo


Torna
Comenta
  • corbatísomriurerientruborsomrientrelaxat relaxatsomriure
    cor_ullscor_petonantbesant_els_ulls_tancatsenrogitalleujatsatisfetsomriure
    fer l'ulletla llengua_tallada_fora_l'ullla llengua_tallada_els_ulls_tancatssomrientbesantllengua_talladadorment
    preocupatarrugant el frontangoixatboca_obertafent ganyotesconfóscallat
    sense expressiósense gràciasuor_somriuresuardecebut_alleujatcansatpassiu
    decebutconfóstemoróssuor fredaperseverarplorarplorar
    alegriasorprèscridarcara_cansadaenfadatràbiatriomf
    endormiscatñammàscaraulleres de solcara_vertidaimpsomrient_imp
    cara_neutrano_bocainnocent
3+tres=
Comentaris (18)
  1. Convidat Yuri
    #1 Convidat Yuri Convidats 20 d'abril de 2020 14:46
    9
    El costat de treball dels ganivets no és pla, sinó còncava! Per tant, esmolar els ganivets sobre un mirall (i sobretot el vidre de la finestra) o qualsevol altra superfície plana és una molt bona manera d'arruïnar-los.

    Per esmolar correctament els ganivets, s'utilitza un dispositiu especial, una placa frontal cònica, que garanteix amb precisió la curvatura desitjada de la superfície de treball.
    1. Convidat
      #2 Convidat Convidats 20 d'abril de 2020 17:54
      6
      No he vist mai ganivets còncaus. Ho vaig esmolar al vidre amb paper de vidre i va funcionar.
      1. Convidat Yuri
        #3 Convidat Yuri Convidats 21 d'abril de 2020 10:57
        3
        És impossible no conèixer-los: tots són així de la fàbrica. Només l'angle de desviació respecte al pla és d'1 grau. Donada la mida dels ganivets, és impossible notar-ho amb la vista.

        Aquí teniu un dels vídeos on podeu veure una mostra d'una màquina casolana:


        I aquí es mostra el muntatge d'una altra màquina casolana:


        Presteu atenció a la duresa requerida, la neteja de les superfícies i la precisió d'instal·lació i compareu amb l'esmolat sobre paper de vidre, que es doblega sota el ganivet com un pantà sota els peus.
        1. Vita
          #4 Vita Convidats 22 d'abril de 2020 08:21
          3
          He vist el vídeo, és útil, però caldria prestar atenció a les característiques de disseny del ganivet i l'esmoladora... Què passa si combineu paper de vidre i goma?
          1. Convidat Yuri
            #5 Convidat Yuri Convidats 22 d'abril de 2020 18:24
            2
            Cal prestar atenció a les característiques de disseny del ganivet i l'esmoladora.
            Puc explicar les característiques del disseny del ganivet als meus dits. Literalment.
            Agafa el palmell de la mà (preferiblement el teu) somriure) i doblegueu-lo lleugerament. A continuació, doblegueu l'altre palmell de la mateixa manera i, a continuació, poseu aquests palmells junts. Els palmells es tocaran en dos llocs: als canells i als extrems dels dits. Aquest és el model més clar de ganivets talladors.
            Si manteniu els dits no doblegats, sinó estirats (però perquè encara toquin només els extrems i hi hagi un buit entre els palmells), obtindreu un model de ganivets sense la curvatura del costat de treball. Aquesta opció no té cap avantatge i costarà molt més produir-la.

            Tot això es fa pel mateix motiu pel qual les fulles de les tisores es fan corbes i es creuen.
            Per cert, si en aquest model un palmell es mou lleugerament en relació amb l'altre, els dits també cauran als buits entre els dits i es creuaran. Això és exactament el que hauria de passar quan es talla. En cas contrari, els ganivets no tallaran el cabell, sinó que el tallaran.

            L'equip d'esmolat és un disc fet de metall dur, el costat de treball del qual és un con amb un angle de desviació de la generatriu de l'horitzontal d'aproximadament un grau (els artesans experimenten amb angles de gairebé 0,2 graus). A la superfície del con Pot ser es va fer una ranura en espiral per a una millor retenció de l'abrasiu (que es mostra a YouTube en molts vídeos). Això és tot, de fet.

            Si teniu molt de temps addicional per obtenir informació innecessària, amb una cerca ràpida a Internet he trobat un parell de fòrums:
            "Esmolar blocs de ganivets de màquines de perruqueria"
            "Esmolar blocs de ganivets de màquines de perruqueria 2"
            "Fòrum per a esmoladors d'eines de perruqueria i manicura"
            Només cal que llegiu més que les primeres 2-3-5 pàgines de grans temes, perquè normalment la gent comença a adquirir experiència i coneixements sobre ells.

            Què passa si combineu paper de vidre i goma?
            Serà encara pitjor que sense pneumàtics. Per esmolar, l'abrasiu ha de ser el més dur possible. (Això no vol dir grans abrasius, sinó tot el "fluid de treball" junts.)
            Imagineu que teniu un cub d'acer amb cantonades perfectes (més correctament: vores). La superfície d'aquest cub està blavada i voleu eliminar aquest blau. Col·loqueu el cub sobre un abrasiu suau i premeu cap avall. Què passarà? La superfície de l'abrasiu estarà abollada, formant una corba prop de les parets del cub. Si comenceu a moure el cub al llarg de l'abrasiu, el recobriment es polirà pel costat premsat. Però les vores del cub, a causa de la flexió de l'abrasiu, es poliran amb molta més força i, al final del procés, obtindreu un costat net i vores arrodonides.
            Però el fet que el model cub tingui costelles és l'avantguarda en el cas dels ganivets.

            Per tant, fins i tot els ganivets de cuina s'afilen sobre pedres dures. I sobre paper de vidre, completament per desesperació.
            1. Hermann
              #6 Hermann Convidats 8 de juny de 2022 10:21
              1
              La idea d'esmolar en un con s'entén bé, però hi ha diverses preguntes:
              1. El con té un radi de curvatura diferent, perpendicular al seu pla de treball, a diferents distàncies del centre d'aquest con. Això importa per afilar?
              2. És possible, en lloc d'una placa frontal, seleccionar una canonada d'un radi determinat i esmolar-la manualment al sector retallat d'aquesta canonada?
              3. En aquest cas (veure punt 2), el moviment a l'hora d'esmolar el ganivet serà a través del seu pla, i no al llarg, com en el cas de l'esmolat amb placa frontal. La direcció del moviment de la matèria abrasiva (al llarg o a través del ganivet)?
              4.Si funciona l'opció 2, quin diàmetre hauria de tenir la canonada?
            2. Yuri_
              #7 Yuri_ Visitants 13 de juny de 2022 19:56
              0
              Sí, esmolar en un con no dóna un resultat ideal: les dents situades més a prop de la part superior del con tenen una curvatura de la ranura més profunda que les situades més lluny. Però em sembla que no es requereix la mateixa curvatura, de la mateixa manera que no es requereix cap valor específic d'aquesta curvatura. Al final, a ningú li importa a quina distància exacta de la part superior del con es produeix l'afilat.

              Una forma de dent idealment idèntica es pot obtenir (purament teòricament) mitjançant l'afilat a la superfície d'un cilindre (tuba). Però per obtenir el tipus de curvatura superficial que té una rentadora plana cònica a una distància de 10 cm de la part superior, necessiteu un cilindre amb un radi de gairebé 600 metres (amb un diàmetre, respectivament, el doble)! En realitat, esmolar en un con és una solució pal·liativa, causada precisament per la incapacitat d'utilitzar un cilindre.
              I si agafeu un cilindre d'un radi acceptable (per al seu ús), les dents resultaran molt corbes i durant el funcionament es "cauran" massa les unes a les altres. En conseqüència, per treure'ls després, serà inútil malgastar part de la potència del motor, i el motor ja és bastant feble a les màquines. Com si resultés que la potència restant ja no és suficient per al tall real... (I en el pitjor dels casos, el motor no podrà moure els ganivets en absolut.)

              Pel que fa a la direcció d'afilat, això s'assembla a l'etern debat sobre com esmolar els ganivets: amb la fulla cap endavant en la direcció del moviment o cap enrere.
              Tanmateix, si suposem que els ganivets de la màquina funcionen com unes tisores, em sembla que és millor l'afilat transversal: les microdents formades a les fulles subjectaran millor el cabell quan es tallen. (Recordem que les tisores metàl·liques i fins i tot les tisores domèstiques destinades a materials durs tenen osques especials a les fulles).

              Però hi ha un "però". Hi ha un gran "PERÒ": si la màquina comença a tallar el cabell malament, això no vol dir que els ganivets s'hagin avorrit. La raó pot no estar en ells gens.

              Fa 14 anys que faig servir la meva màquina. No l'he afilat mai. Fa vuit anys, va començar a tallar els cabells molt malament; semblava com si en comptes de tallar, simplement estigués empenyent els cabells cap endavant dels ganivets. Vaig decidir ingènuament que necessitava afinar-ho. I en aquell moment només sabia d'esmolar que s'havia de fer amb paper de vidre enganxat al mirall. rient És bo que hagi pensat en alguna cosa a temps i hagi tornat a la raó. I vaig començar a pensar per què els ganivets poden treure els cabells. A partir dels resultats dels meus pensaments, vaig fer un experiment: vaig agafar un petit tros de paper i el vaig enganxar en un lloc determinat de la màquina. El resultat de l'experiment: amb aquest tros de paper, la màquina va començar a tallar els cabells gairebé com nou. Així és com he utilitzat el paper des de llavors.
              Per descomptat, durant els darrers vuit anys, aquest tros de paper ha perdut les seves propietats miraculoses originals (per dir-ho simplement, es va ensorrar). Però el vaig llençar i n'he posat un altre al seu lloc.

              Naturalment, no afirmo que la solució que vaig descobrir ajudi a tothom. Però la paraula estimada és "reacció". Per això, el ganivet mòbil té l'oportunitat de girar lleugerament en relació a l'eix vertical (perpendicular al pla del ganivet).
      2. Convidat Yuri
        #8 Convidat Yuri Convidats 21 d'abril de 2020 11:04
        2
        La concavitat de les superfícies no és un fi en si mateix, sinó un efecte secundari de l'afilat a la superfície lateral del con. Els ganivets poden ser plans, però els seus plans no han de ser paral·lels, sinó que s'entrecreuen en un angle molt petit, de manera que els ganivets no toquin tota la superfície, sinó només les puntes.
        S'afilen en un con perquè és tecnològicament més senzill.
        1. Convidat Igor
          #9 Convidat Igor Convidats 25 de juny de 2020 20:39
          2
          Explica'm, si us plau, què hi té a veure el con?!! La generatriu del con és una línia recta, els ganivets resulten completament plans, rectes, això és tot. Però fins i tot si suposem una curvatura tecnològica necessària d'1 grau, dos ganivets plegats l'un davant de l'altre haurien de donar un buit al mig i no un ajustament ajustat. Per evitar un buit, un ganivet d'un parell s'ha d'esmolar en un con a +1 grau, i el segon a -1 grau! Aquells. tenen dues plaques frontals. En la meva opinió, estem davant d'una llegenda transmesa de boca en boca i d'un malentès banal de la geometria del procés. Estic equivocat?
          1. Convidat Yuri
            #10 Convidat Yuri Convidats 26 de juny de 2020 23:18
            3
            Explica'm, si us plau, què hi té a veure el con?!! La generatriu del con és una línia recta, els ganivets resulten completament plans, rectes, això és tot.

            Agafeu una placa quadrada plana i intenteu pressionar-la contra la superfície lateral del con (la mateixa formada per la línia recta) de manera que la placa quedi pressionada sobre tota la seva superfície. Pots?

            Però fins i tot si suposem una curvatura tecnològica necessària d'1 grau, dos ganivets plegats l'un davant de l'altre haurien de donar un buit al mig i no un ajustament ajustat.

            Dret! És precisament la bretxa entre ells el que hauria d'existir. I només haurien de tocar les puntes, de la mateixa manera que les meitats de les tisores plegades toquen les puntes amb un buit al llarg de tota la longitud restant.Perquè els ganivets de màquina haurien de funcionar exactament com les tisores.

            En la meva opinió, estem davant d'una llegenda transmesa de boca en boca i d'un malentès banal de la geometria del procés. Estic equivocat?
            A YouTube podeu trobar fàcilment vídeos d'esmolar ganivets en un con, inclosos aquells amb explicacions detallades dels mestres sobre l'essència del procés.
            1. Palkin Mikhail Vladimirovich
              #11 Palkin Mikhail Vladimirovich Convidats 4 d'agost de 2020 09:51
              5
              I els ganivets de màquina es tallen no amb les puntes de la dent, sinó amb els dos costats de la superfície lateral de la dent, per tant, les dents de la part superior i inferior han d'encaixar el més fort possible.
            2. Convidat Yuri
              #12 Convidat Yuri Convidats 5 d'agost de 2020 01:15
              2
              A les tisores, les fulles no es toquen mai en tota la seva longitud; sempre es toquen només en un punt.

              El mateix passa amb les fulles dels ganivets de les talladores de cabells: són lleugerament corbades, de manera que quan el ganivet superior es mou, cada una de les seves dents, tard o d'hora, acaba entre les dents del ganivet inferior i, a causa de la corba, primer cau gradualment. entre ells, i després es torna forçat a pujar.
    2. Palkin Mikhail Vladimirovich
      #13 Palkin Mikhail Vladimirovich Convidats 4 d'agost de 2020 09:32
      3
      Si seguiu els vostres consells, TOTS!!! dent al centre, per crear un tall a banda i banda de la dent, cal fer sagnies.Després semblarà una tisora.I això és una utopia...
      1. Convidat Yuri
        #14 Convidat Yuri Convidats 5 d'agost de 2020 01:06
        3
        a TOTS!!! dent al centre, per crear una vora de tall a banda i banda de la dent, heu de fer sagnats, i després semblarà una tisora.


        Tens la sensació que no has vist mai les tisores.Bé, doncs, almenys mireu el primer dels vídeos suggerits anteriorment, prestant atenció a on es dirigeixen les dents durant el procés d'afilat i, a continuació, esbrineu en quina direcció es doblega la superfície com a resultat.
        1. Palkin Mikhail Vladimirovich
          #15 Palkin Mikhail Vladimirovich Convidats 6 d'agost de 2020 19:51
          1
          A les tisores, només es toquen les vores de les fulles, la part interior de la fulla és més alta que l'exterior, a més de les fulles estan lleugerament doblegades cap a dins, per això, la part de tall només es forma al punt de tancament.
          i la màquina talla amb tot el pla de la dent. I esmolar les tisores és fonamentalment diferent. amb tisores, només es gasta la part lateral de la dent, i amb una màquina, només els plans "lliscants"
          1. Convidat Yuri
            #16 Convidat Yuri Convidats 7 d'agost de 2020 23:12
            3
            a més, les fulles estan lleugerament doblegades cap a dins, per això, només es forma una part de tall al punt de tancament.
            Aquí! I les dents de la màquina de perruqueria també són corbes, exactament amb el mateix propòsit! L'única diferència és que amb les tisores les fulles es corben completament doblegant-les, mentre que amb les dents de la màquina només es corba la cara interior (de treball) com a conseqüència de la seva mòlta sobre una superfície abrasiva corba.
            I la part de suport de les fulles de tisores és la plataforma prop de l'eix, i per als ganivets de màquina no és la base de les dents, sinó el taló del ganivet superior. Per tant, les dents entre les dents cauen amb seguretat, formant interseccions de les vores.
            Sí, cauen centèsimes de mil·límetre, però n'hi ha prou.
            I esmolar les tisores és fonamentalment diferent. amb tisores, només es gasta la part lateral de la dent, i amb una màquina, només els plans "lliscants"
            Això es deu al fet que les dents de la màquina no es poden arribar a un costat. Però per obtenir un tall afilat (ja sigui d'una màquina, de tisores o d'un ganivet), no importa quin dels dos costats de la fulla està mòlt.
  2. Vita
    #17 Vita Convidats 21 d'abril de 2020 02:08
    4
    Sí, de vegades és útil llegir els comentaris. Viu i aprèn.
  3. Palkin Mikhail Vladimirovich
    #18 Palkin Mikhail Vladimirovich Convidats 4 d'agost de 2020 09:17
    2
    Hi ha un mirall perfecte al paper de vidre? O..o.. . Ho afilo sobre vidre amb oli i pasta de Goya, i la superfície sempre és mate.

Com netejar ràpidament les nanses d'una estufa de gas de la brutícia i el greix sec amb les vostres pròpies mans

7 trucs de bricolatge per a un reparador

Com augmentar la potència de l'antena | Fes-ho tu

Un sistema d'alarma de seguretat autònom i senzill de fer-ho vostè mateix. | Fes-ho tu

«Fes-ho tu mateix, amb les teves pròpies mans» - un lloc de productes casolans interessants fets amb materials de ferralla i articles a casa. Classes magistrals pas a pas amb fotos i descripcions, tecnologies, trucs de la vida: tot el que un veritable mestre o només un artesà necessita per a la costura. Manualitats de qualsevol complexitat, una gran selecció d'orientacions i idees per a la creativitat.

Recomanem la lectura

Codis d'error de la rentadora